Pandžić,Pejša, Matković, Benko, Čereković, Matijašević
VIRTUALNA OKRUŽENJA: INTERAKTIVNA 3D GRAFIKA I NJENE PRIMJENE
Ovaj udžbenik nastao je promjenama starog udžbenika pod nazivom Virtualna okruženja: računalna grafika u stvarnom vremenu i njene primjene. Od početka rada na starom udžbeniku prošlo je gotovo cijelo desetljeće, što u području visokih tehnologija predstavlja čitavu vječnost. I zaista, u području 3D grafike i njenih primjena dogodile su se značajne promjene koje smo nastojali što bolje prezentirati kroz novu knjigu. Najveće promjena koja se dogodila u području računalne grafike u proteklom desetljeću je programabilnost grafičkih procesora, čime je fiksni grafički protočni sustav postao stvar povijesti. Poglavlja o osnovama računalne grafike temeljito su reorganizirana, prerađena i proširena kako bi se moderni grafički sustavi prezentirali na što pristupačniji način.
Virtualna okruženja predmeti su i prostori koje stvaramo kao modele na računalu, a oživljavamo ih 3D računalnom grafikom. Primjene sežu u najrazličitija područja, kao što su igre, TV, dizajn, projektiranje, virtualni prototipovi, obuka, simulacije, vizualizacija podataka, komunikacije, marketing itd.
Ova knjiga iscrpno obrađuj osnove tehnike 3D računalne grafike u stvarnom vremenu, od modeliranja scene do iscrtavanja, grafičkih procesora, ubrzavanja, specijalnih efekata i detekcije presjeka i sudara. U drugom djelu knjige razmatra se skupina tehnologija koje se nadograđuju na samu računalnu grafiku. To su virtualna i proširena stvarnost, virtualni ljudi, umrežena virtualna okruženja i vizualizacija. Zasebno poglavlje predstavlja napredne tehnologije interakcije u virtualnim okruženjima. Razmatra se i čitav niz postojećih i mogućih budućih primjena predstavljenih tehnologija s mnoštvom primjera, s namjerom da se čitatelje potakne na razmišljanje o mogućnostima koje ove tehnologije otvaraju.